19/3/13

Restaurant la Caleta, Tarragona

Dissabte, 16 de març. Desprès de la mort del pare, he decidit convidar als meus germans a dinar a Tarragona. Patri i els nens tenen calçotada a Mas Rosselló. Mentre, els germans Bertomeu fruirem d'un gran àpat a La Caleta, en la meva opinió, el millor restaurant de Tarragona (Restaurant La Caleta ).
Arribem sobre les 14:00. Ens atén Avelina, la propietària. afabilíssima. Ens recomana els popets a la planxa. Li fem cas i ens els demanem d'entrants. Estan boníssims. Igual que les gambes de Tarragona i les almejes de carril, tot a la planxa, que ens hem pres tot seguit. De segon, els tres ens demanem l'escabetx de tonyina. Plat superb que és un dels meus preferits. El restaurant confia en els productes de gran qualitat, la senzillesa de les preparacions i la perfecció dels punts de cocció.  Reguem aquests plats amb un vi excel·lent, un priorat: "les brugueres". Un garnatxa blanca molt equilibrat.
De postres tres tiramissús casolans i tres cafès.
Tot per 150 euros. Relació qualitat preu excel·lent.
Els meus germans em preguntem quan hi tornem.
El proper dissabte, Ferran ens convida al Rías de Galicia. Pot ser un altre dia memorable.