17/11/14

Cigrons amb camagrocs


L'altre dia el meu sogre em va portar un bon grapat de bolets (rovellons, mucoses, llenegues negres i camagrocs). Després de fer-ne vàries menjades, em vaig decidir per improvisar una recepta (que segur que ja existeix, malgrat que jo no la conegués) per als camagrocs (Cantharellus lutescens).






Per a tres persones:

- 150 grams de camagrocs
- 200 grams de cigrons pedrosillanos (pes en sec)
- 3 dents d'all
- 100 cl oli d'oliva extra verge
- 100 cl vi ranci

1- Posar en remull els cigrons durant 12 hores (els vaig posat en aigua de Sant Aniol).
2- Coure els cigrons amb l'olla exprés durant 25 minuts amb aigua i sal. Un cop passat el temps indicat, deixar l'olla fins que es refredi (no rebaixar la temperatura posant-la sota el raig de l'aixeta). Així es va coent durant una bona estona a una temperatura decreixentment més baixa.
3- A una paella, afegir la meitat de l'oli i sofregir a foc mig-alt els camagrocs, als quals els haurem retirat prèviament les restes de terra i fulles de pi (sense mullar-los) i els haurem salpebrat. Afegir l'all laminat.
4- A mitja cocció afegir el vi ranci i pujar el foc a alt.
5- Quan s'hagi evaporat bona part de l'alcohol, afegir els cigrons a la paella, que quedin coberts pel líquid de la seva cocció. Afegir la resta de l'oli i deixar coure uns vint minuts.

El resultat és espectacular. Un plat saborós i fi. I tot sense proteïna animal.

No crec que el resultat pugui ser el mateix amb cigrons de pot, independentment de la qualitat d'aquests. Els cigrons cuits a casa gelatinitzen i saboritzen l'aigua de cocció. Res a veure amb el líquid llefiscós dels cigrons de pot.