8/6/13

8 de juny de 2013. Vuitè dia a Shanghai

El dia es desperta seré, tot i que aquesta nit hem tingut una tempesta d'aigua i vent bastant espectacular. El menut no té avui escola, així que aprofitem per a despertar-nos sobre les vuit. Esmorzem i agafem un taxi fins a Lujiazui, el districte financer de Pudong. Fem unes fotos de les tres grans torres que coronen l'skyline de la ciutat: la Shanghai Tower, encara en construcció, el World Finance Center i la Jin Mao Tower. Les tres estan entre els deu edificis més alts del mon. El primer serà, quan l'any que ve s'acabi la seva construcció, el segon més alt del mon. Tindrà 632 metres d'altura, repartits en 121 pisos. En total 380.000 metres quadrats construïts: quasi 40 camps de futbol. El World Finance Center té 492 metres d'altura i 101 pisos, i va costar, quan es va acabar el 2008, 1.200 milions de dòlars americans (USD). La torre Jin Mao, es va acabar el 1998, i fa la no gens menyspreable altura de 421 metres en 93 pisos, i va costar la quantitat de 2.418 milions  de USD.

Avui toca dia de centres comercials. Comencem pel Super Brand Mall. Anem al Toys'R'Us i li comprem uns trens de Thomas & Friends a Oriol, que n'està encantat. Anem a UNIQLO i mentre Patri es compra uns pantalons (299 CNY), jo em compro una americana a un preu imbatible, 199 CNY, uns 25 euros, i és xulíssima!

Anem al IFC Mall, el mall més luxós de la ciutat, i ens entaulem al restaurant GINZA BAIRIN. Aqui fan un dels millors rosu katsu que he provat mai. Amb el seu guarniment de rave ratllat i salsa de sèsam, l'aròs bullit, el brou de carn i els envinagrats. Ja els vam fruir l'any passat i no han desmerescut gens. Patri es demana un sandwich katsu, també boníssim. Amb una Asahi i un Seven Up, ens ha costat 228 CNY.

Al supermercat de l'IFC fem una foto d'unes peces de wagyu. Una costa 350 euros el kilo (280 CNY els 100 grams). No és mal preu.

Tornem a l'hotel i descansem mitja hora. Tornem a sortir per la zona de Jing'An, fins al cine Paramount. Li comprem pizza als menuts i tornem al HILTON a sopar.