18/7/12

18 de juliol. Shanghai. Dinové dia.

Avui és el Sant de Marina. Gràcies als que hi heu pensat! Deixem a l'Oriol al col·legi. Shanshan se'n torna a Dalian. Ha volgut acomiadar-se del petit a l'escola. S'emociona.  Ens diu que al febrer torna a Tarragona per la seva tesi doctoral, que tracta sobre la fraseologia espanyola. Esmorzem al Costa Coffee de Huashan Lu i l'acompanyem al metro.
Agafem un taxi i anem al temple taoïsta de Qinciyang. Una autèntica meravella al cor de Pudong.

Fem el passeig del costat del Huang Po caminant. Tenim el Bund a l'altre costat del riu. En aquesta zona de Pudong s'hi troben les seus dels principals bancs de xina (l'omnipresent Banc de China, el d'Agricultura, el de Construcció ...), però també dels de Singapur (DBS, UOB ...) o de Hong-Kong (Standart Chartered, HSBC, Hang Seng ...). Shanghai està molt bancaritzat. La quantitat de bancs i de sucursals, ens sembla exagerada.

Anem a Julu Lu i ens prenem un suc de síndria boníssim a una taverna italiana. Fem temps per a recollir a Oriol. L'anem a buscar i ens n'anem a pujar al MagLev (80 yuans anada i tornada, 50 només anada). És un tren de levitació magnètica que va fins l'aeroport de Pudong. D'anada arriba als 430 quilòmetres hora. Ens acollonim bastant. La sensació és anar en un reactor arran de terra. Hi ha moments que s'inclina uns 20 graus. Uffffff! Quan de tornada no passa dels 300 sembla que estigui aturat.

Tornem a l'hotel a sopar.

Anònim ha dit...

Felicitats per la Marina!

P.D: Per cert, he vist sencera la primera temporada de Homeland! quina gran sèrie! :)